Vi oplever at flere og flere efterspørger en form for uddybelse eller mere åben/ærlig kommunikation vedrørende forsinkelser.
Læs med herunder:

Fegopapirs formål og visioner har altid været at tilbyde gode, rene produkter af høj kvalitet med miljøet for øje. Ikke alt muligt pjat med at tjene penge på fragten til kunder, eller springe over hvor gærdet er lavest for at få en bedre indtjening.
Vi donerer 50% af vores overskud og det er bare en af argumenterne for at vi ikke er i det her for pengenes skyld.

Vi har haft en enormt stor tilgang af kunder, kombineret med ekstremt uforudsigelige situationer rundt omkring i verden.
Udgift til søfragt femdoblede i 2020, og vi endte i en situation hvor vi tabte penge for hver kasse solgt. Da prisstigningerne var uforudsete hele verden over, var der meget tvivl om hvor længe priserne ville forblive høje. Af denne årsag valgte vi ikke at hæve vores priser, og i stedet se tiden an.
Efter 2 år var fragtpriserne stadig ikke faldet til et rentabelt niveau, og vi hævede derfor vores priser i marts 2022.
På intet tidspunkt er der blevet udbetalt løn i Fegopapir, og det betyder at vi hver dag tager penge med på arbejde.
Dertil har der været galoperende inflation og mange kursfluktuationer med valutaer vi benytter.
Det betyder også en ekstra stor arbejdsbelastning i forbindelse med at sikre rettidig levering og (forsøg) på en fornuftig lagerbeholdning.

Alt det har Rasmus og jeg (Emil) forsøgt at leve op til, men vi må erkende at ovenstående kombineret med alt fra systemfejl til fejl40 (eller ID:10t) ikke har været en dans på roser.
Vi er ekstremt kede af at vi gang på gang må melde udsolgt, og udskyde leveringer. Men for at sætte det i perspektiv, så var vores forventede dato for at få vare på lager d. 10-10-2022 og de varer blev produceret d. 15-06-2022. Vi har undervejs fået rykket vores leveringsdato 7 gange af 100% udefrakommende faktorer.
Vores varer befinder sig på et MAERSK container skib og de er udsat for ekstremt mange forsinkelser grundet globale situationer.

Hvad vi gør for at undgå samme problem i fremtiden

Vi har siden vores prisstigning i marts 2022 begyndt at bestille flere varer på lager. Da fragtpriserne verden over er begyndt at falde igen, kan vi bestille flere containere på én gang, hvilket betyder at vi i fremtiden vil have en større “buffer” når vi støder på leveringsproblemer.
Vi har bestilt varer nok til at holde til hele 2023, men indtil de ankommer må vi desværre melde udsolgt.

Vi håber fortsat på forståelse fra vores fantastiske kunder, og håber at I har tillid til at vi gør alt i vores magt for at varetage jeres interesser.

Vil du underrettes omkring nyheder vedrørende forsinkelser?

Brug nedenstående formular for at tilmelde dig et nyhedsbrev der kun vedrører forsinkelser. Du får dermed ikke generelle nyheder om produkterlanceringer, events eller tilbud.

Tilmeld

* Obligatorisk
Fulde navn
Din e-mailadresse